Handelsbetingelser
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra ERHVERVS-IT ApS.

Finder du ikke svaret herunder, er du velkommen til at kontakte os.

Ved din bestilling af konsulent timer / varer hos ERHVERVS-IT ApS accepterer du nedenstående aftalevilkår.

Hvis du handler erhvervsmæssigt, skal du være opmærksom på B2B vilkårene nedenfor.

Du kan altid finde de gældende betingelser på denne side.

Derudover referere´s til dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler, herunder reglerne om forbrugerkøb.

Priser og særlige tilbud
Alle priser er i danske kroner inklusiv moms.

Leverings omkostningerne opkræves pr. forsendelse og kan variere afhængig af antal af varer, varetype, vægt og volumen.

Leverings omkostningerne beregnes og fremgår inden gennemførelsen af købet.

Der tages altid forbehold for tastefejl, udsolgte varer, prisændringer fra leverandører samt ændringer i moms og afgifter.

Afstemning af lagerbeholdning
Når du handler ERHVERVS-IT ApS, afstemmes lagerbeholdningen, når produktet bliver lagt i kurven.

Herefter er produktet reserveret til dig den næste halve time. Foretages betalingen ikke indenfor dette tidsinterval bliver orden lukket, hvorefter varerne bliver sat tilbage i lagersystemet.

Vi bestræber os selvfølgelig altid på at vise den korrekte lagerbeholdning, men i enkelte tilfælde kan der forekomme uoverensstemmelse mellem den viste lagerstatus og den faktiske lagerbeholdning. Dette sker dog sjældent.

Betaling
Der kan betales med følgende betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, MobilePay og bank overførsler.

Der betales pt. ingen kortgebyr på hjemmesiden.

Pengene bliver reserveret på din konto ifm., at ordren lægges på ERHVERVS-IT ApS.
Vi trækker dog først pengene på din konto, når varerne afsendes til den ønskede leveringsadresse.

I forbindelse med delleverancer trækkes kun det beløb, der svarer til den faktiske leverance.

Hvis det viser sig, at vi mod forventning ikke kan levere hele eller dele af din ordre, kommer du kun til at betale for den faktiske leverance. Fakturaen sendes via e-mail.

Fakturaen indeholder ikke følsomme oplysninger, det vil dog altid fremgå, at varerne er betalt med Dankort / kreditkort og af hvem.

Sikkerhed ved betaling af køb
Vi benytter kryptering, så dine informationer er beskyttet mod tredjepart.

Vi kan aldrig komme til at trække mere end det beløb, du har accepteret ved din bestilling.

Retsligt er du stillet således, at du kan få pengene tilbage hvis:

  • Varen ikke leveres
  • Du benytter dig af din fortrydelsesret – se afsnittet nedenfor
  • Der hæves penge fra din konto, uden din forudgående accept.


Personoplysninger

Vi gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling – herunder e-mail og varedata, som vedrører dig.

Alle kundeoplysninger og informationer om bestillinger bliver behandlet strengt fortroligt, og vil aldrig blive videregivet til tredjepart.

I henhold til dansk lovgivning gemmes oplysningerne i minimum fem år.

Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil din E-mail blive brugt i forbindelse med vores markedsføring.

Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet ved at klikke afmeld i mailen eller ved at kontakte ERHVERVS-IT ApS, og dine oplysninger til nyhedsbrevet vil blive slettet.


Levering
Ved bestilling afsendes ordren indenfor 1-5 hverdage.

Undtaget herfra er varer, hvor det er angivet, at det er en bestillingsvare med længere leveringstid.

Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-5 hverdage efter ordreafsendelse.

Alle varer sendes med post eller fragt mand.

Alle varer leveres så længe lager haves.

Rettidig levering forudsætter, at post eller fragt mand, overholder leveringsaftalen på 1-5 hverdage.

Såfremt der opstår forsinkelser hos post eller fragt mand, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.

Fragt og Porto
Vi bestræber os på at kunne levere vores produkter til vores kunder i løbet af 1-5 arbejdsdage.

Alle vores leveringer foregår via vores ordresystem og sker automatisk.

Fragt og Porto kan variere afhængig af varetypen.

Fortrydelse af køb og returnering
Ifølge forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret.

Ved fortrydelse skal varen være i uåbnet stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original emballage.

Hvis ovenstående ikke efterleves, vil vi foretage en vurdering af, om varen har tabt værdi. Hvis dette er tilfældet, vil det blive modregnet i returbeløbet.

Udvidet returret i december måned
Ved alle vare, der er købt i december måned, er der er der udvidet returret til den 14. januar.

Mangler i pakken
Hvis indholdet i pakken ikke passer med den medfølgende faktura, skal du reklamere indenfor rimelig tid.

I modsat fald fortabes retten til at gøre indsigelser mod mangelfuld eller fejlagtig levering.

Reklamation
Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen, dog skal du reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret en mangel.

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse.

Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig op til 2 år efter, at du modtog varen.

Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug.

Reklamation skal ske til ERHVERVS-IT ApS, hvor særligt uddannet personale er parat til at afhjælpe fejl og mangler.

Sikring af DATA og Backup
Du har selv ansvaret for sikring og backup af alt eksisterende materiale på indleverede produkter.

Kan vores personale ikke afhjælpe fejlen, sendes varen til reparation hos producenten.


Transportskader
Når du modtager dine varer, skal du kontrollere for eventuelle synlige skader.

Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet – med forbehold for eventuelle skader på indhold.

Du kan også nægte at modtage varen.

Kontakt kundeservice og meddel, at du har afvist varen.

Alle transportskader skal meddelelses inden for 2 hverdage.

Sådan håndterer du en defekt vare

Hvis du vil reklamere, bedes du altid oplyse ordrenummer, produkttype og en kort beskrivelse af fejlen.

Du vil herefter blive kontaktet for det videre forløb.

Erhvervskunder – B2B
Ingen returret på varer solgt til erhvervskunder.

Reklamation og mangler

Ved levering skal køber straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte som ordentlig forretningsbrug kræver.

Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give sælger besked.

Såfremt køber har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende.

Sælger kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage omlevering.

Såfremt sælger anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko, returnere den angivelige mangelfulde vare til sælger i original emballage.

Sælger forbeholder sig ret til kun at modtage den angivelige defekte del.

Reklamationer på mangler og brækage forårsaget i erhvervsmæssige sammenhænge accepteres ikke.

Forbehold for priser og ordrebekræftelse

Vi forbeholder os ret til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er automatisk beregnet.

Mailen der modtages efter at en ordre er gennemført er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke ERHVERVS-IT ApS accept på at handlen gennemføres.

Immaterielle rettigheder
Enhver leverance af produkter sker med respekt af de pågældende producentens immaterielle rettigheder og sælger er uden ansvar af nogen art for købers handlinger i strid med disse rettigheder.


Ansvarsbegrænsninger
Et erstatningskrav overfor sælger kan ikke overstige faktura beløbet for den solgte genstand, idet omfang andet ikke følger af dansk rets ufravigelige regler om produktansvar.

Sælger fraskriver sig ethvert ansvar for tabt datamateriel. Dette gælder ydermere under indlevering af produkter til reparation.

Køber har ansvaret for backup af alt eksisterende materiale på indleverede produkter.


Ejendomforbehold
Sælger forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele købesummen inklusive leverings omkostninger samt eventuelle renter og omkostninger er betalt fuldt ud.

Køber forpligter sig til at holde leverancen forsikret og skadefri indtil hele købesummen er lagt.


ERHVERVS-IT ApS Administration
Tvedvænget 14
5240 Odense NØ

ERHVERVS-IT ApS Serviceværksted
Klokkestøbervej 18
5230 Odense M

Leif Lumby Henriksen
TLF. 22 43 78 01
info@iptele.dk